żółte kwiaty

Tłuszczowa edukacja

Ile procent energii w codziennej diecie każdego z nas powinno pochodzić z tłuszczów? W jaki sposób do prawidłowego funkcjonowania wykorzystuje je ludzki organizm?

Jakie produkty zawierające tłuszcze dostarczać, by odżywiać się z korzyścią dla własnego zdrowia? Między innymi na te pytania odpowie nowa kampania edukacyjna „Poznaj się na tłuszczach”. Nowa inicjatywa to szereg działań o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Kampania skierowana jest do ogółu polskiego społeczeństwa, a swoim zasięgiem obejmie cały kraj. Celem jej pomysłodawców jest podniesienie wśród Polaków poziomu wiedzy z zakresu zdrowego odżywiania – ze szczególnym naciskiem na przemyślany wybór produktów zawierających korzystne dla zdrowia kwasy tłuszczowe, które spożywamy na co dzień jedząc m.in. nabiał czy mięso. Dzięki kampanii Polacy mają stać się bardziej świadomymi konsumentami i dokonywać mądrzejszych wyborów w zakresie żywienia.

Pomóc w tym mają m.in. artykuły ekspertów publikowane na nowo powstałej stronie www.poznajsienatluszczach.pl, kampania na Facebooku oraz specjalne warsztaty organizowane dla mediów. W ramach kampanii przeprowadzone zostało również badanie opinii publicznej o przywiązaniu polskiego społeczeństwa do zdrowego odżywiania się oraz wiedzy na temat tłuszczów spożywczych.

Kampania ma na celu pokazanie, że za słowem „tłuszcze” – traktowanym przez niektórych jako odstraszające – kryją się niezbędne dla organizmu składniki, potrzebne do życia każdemu człowiekowi. Polacy mają stać się świadomi tego, że aby zdrowo się odżywiać nie można wykluczać tłuszczów ze swojej codziennej diety, lecz należy zwrócić uwagę na ich odpowiedni dobór i ilość.

– Obecnie pokutuje przekonanie, że o rodzaj spożywanego tłuszczu powinny dbać tylko osoby z chorobami układu krążenia bądź zaburzeniami lipidowymi. Bagatelizuje się znaczenie rodzajów używanego tłuszczu w żywieniu osób zdrowych, brakuje również wiedzy jakie tłuszcze nadają się do obróbki termicznej, a które powinny być spożywane na zimno – wyjaśnia dr Katarzyna Okręglicka, ekspert kampanii „Poznaj się na tłuszczach”.

Patronat nad kampanią objęły wiodące instytucje promujące i wyznaczające normy żywienia dla całej populacji, takie jak Instytut Żywności i Żywienia, Polskie Towarzystwo Badań nad Otyłością oraz Zakład Medycyny Zapobiegawczej i Higieny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Posted by:

Goldi

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked (required):

Related articles

Back to Top